نام دوره :
آشنایی با اصول و مفاهیم و الزامات سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مبتنی بر ISOIEC 20000
نام لاتین دوره :
Information Technology Service Management Systems (ITSMS) Foundation
کد دوره :
P.M.94.132
مدت زمان :
16 ساعت
هزینه ثبت نام :
5,500,000 ریال
خلاصه دوره :
امروزه، حوزه فناوری اطلاعات با معضل جدیدی مواجه شده که ناشی از حرکت غیرنظاممند و رویکرد "رفع مشکل" در این حوزه است. کیفیت پائین ارائة خدمات به کاربران، طولانیشدن حل مسائل سیستمها، کمبود وقت در برنامهریزی و توسعه زیرساختها و هزینههای مکرر و ...، همه ناشی از نبود یک بستر ساختیافته در مدیریت فناوری اطلاعات است. ISO/IEC 20000، مجموعهای یکپارچه از فرآیندهای مدیریتی را جهت ارائة مؤثر خدمات، به سازمان و مشتریان ارائه میدهد. در این دوره شرکتکنندگان ضمن آشنایی با اصول و مفاهیم سیستم مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات با الزامات و فرآیندهای مدیریتی این سیستم آشنا خواهند شد.
اهداف دوره :
- آشنایی با اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات
- شناخت نقش ISO/IEC 20000 در مدیریت خدمات IT سازمان
مخاطبین دوره :
- مدیران، کارشناسان، متخصصان و مشاوران حوزة فناوری و امنیت اطلاعات
- مدیران و کارشناسان طرح و برنامه، سیستمها و روشها و تضمین کیفیت سازمانها
- شرکتهای مشاوره و مجری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات
- کارکنان درگیر در توسعه و بهبود فرآیندهای سازمانی
سر فصل ها :
- اصول و مفاهیم سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSMS)
- معرفی و تاریخچه استاندارد ISO/IEC 20000
- دامنه و اهداف بخشهای ISO/IEC 20000 و نحوة بهکارگیری آنها
- مزایای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
- اقلام پیکربندی (CI)
- پایگاه دادة مدیریت پیکربندی (CMDB)
- توافقنامههای سطح خدمات (SLA)
- تداوم خدمات و مدیریت دسترسی
- مدیریت امنیت اطلاعات
- مدیریت وقایع و مشکلات
- مدیریت پیکربندی، تغییر و استقرار
- معرفی فرآیندهای استاندارد ISO/IEC 20000 شامل:
- الزامات سیستمهای مدیریتی
- برنامهریزی و اجرای مدیریت خدمات
- برنامهریزی و اجرای خدمات تغییریافته یا جدید
- فرآیندهای ارائه خدمات و فرآیندهای ارتباطی
- فرآیندهای تصمیمگیری، کنترلی و استقرار